
Dla Pracowników i osób zaangażowanych w pracę organizacji społecznych przygotowaliśmy 4 Warsztaty, które pomogą rozwinąć Waszą organizację! Poniżej znajdziecie program każdego wydarzenia. Na samym dole strony znajduje się Formularz Rejestracyjny – zarezerwujcie sobie miejsce już dziś!
Liczba miejsc ograniczona do 1 osoby z organizacji na spotkanie. Zależy nam mocno, żeby z naszych szkoleń skorzystało jak najwięcej organizacji!
Wszystkie spotkania odbywają się w przestrzeni wirtualnej.
01.06.2021, wtorek 10:00-12:00, prowadzący Janusz Pietruszyński
- Przywitanie uczestników przez Moderatora ze strony Tropem Przygody,
- Krótka informacja Przedstawiciela Kieleckiego Parku Technologicznego na temat projektu CE Responsible „CE Sustainable model to support social entrepreneurship”, współfinansowanego z programu Interreg Central Europe,
- Przedstawienie prelegenta przez Moderatora ze strony Tropem Przygody,
- Pozycjonowanie przedsiębiorstw społecznych w mediach społecznościowych,
- Wybór kluczowych social mediów,
- Narzędzia marketingowe:
-
- Pozyskiwanie klientów,
- Kalendarze marketingowe,
- Narzędzia analityczne,
- Tworzenie treści,
- Dobre praktyki prowadzenia kampanii,
- Zakończenie spotkania.
08.06.2021, wtorek 10:00-12:00, prowadzący Marcin Jedliński
- Przywitanie uczestników przez Moderatora ze strony Tropem Przygody,
- Krótka informacja Przedstawiciela Kieleckiego Parku Technologicznego na temat projektu CE Responsible „CE Sustainable model to support social entrepreneurship”, współfinansowanego z programu Interreg Central Europe,
- Przedstawienie prelegenta przez Moderatora ze strony Tropem Przygody,
- Rodzaje działalności – systematyka
- Odpłatna i nieodpłatna działalność pożytku publicznego,
- Działalność gospodarcza,
- Granty, dotacje, projekty
- Zakończenie spotkania.
10.06.2021, czwartek 10:00-12:00, prowadząca Karolina Jarosz
- Przywitanie uczestników przez Moderatora ze strony Tropem Przygody,
- Krótka informacja Przedstawiciela Kieleckiego Parku Technologicznego na temat projektu CE Responsible „CE Sustainable model to support social entrepreneurship”, współfinansowanego z programu Interreg Central Europe,
- Przedstawienie prelegenta przez Moderatora ze strony Tropem Przygody,
- Plusy i minusy pracy zdalnej, czyli co zrobić żeby minus był dodatni,
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi do pracy zdalnej: zarządzanie, komunikacja, spotkania, prezentacja,
- Zakończenie spotkania.
15.06.2021, wtorek 10:00-12:00, prowadząca Anna Górak
- Przywitanie uczestników przez Moderatora ze strony Tropem Przygody,
- Krótka informacja Przedstawiciela Kieleckiego Parku Technologicznego na temat projektu CE Responsible „CE Sustainable model to support social entrepreneurship”, współfinansowanego z programu Interreg Central Europe,
- Przedstawienie prelegenta przez Moderatora ze strony Tropem Przygody,
- Rola i znaczenie mentoringu,
- Rola i znaczenie coachingu,
- Zakończenie spotkania.
Kielecki Park Technologiczny realizuje projekt pn. CE Responsible „CE Sustainable model to support social entrepreneurship”, współfinansowany z programu Interreg Central Europe.
Projekt przygotowany został w partnerstwie międzynarodowym. Nakierowany jest na tematykę innowacji społecznych, CSR, wsparcia przedsiębiorczych organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorców społecznych. Celem projektu jest budowanie potencjału przedsiębiorców, innowatorów społecznych przy wsparciu dojrzałych i działających z sukcesem firm komercyjnych. Rezultatem projektu będzie zbudowanie silnej sieci przedsiębiorstw społecznych1 i tzw. przedsiębiorstw klasycznych (inaczej altruistycznych).
W ramach budowania potencjału obu grup przedsiębiorstw odbędą się sesje coachingowe zwane warsztatami i sesje mentoringowe mające na celu wyposażenie przedsiębiorstw społecznych i klasycznych w kompetencje z zakresu innowacji, marketingu, użycia narzędzi ICT w komunikacji i pracy, mentoringu oraz sposobów na finansowanie działalności.
Nasi Prelegenci

Anna Górak – Rola i znaczenie mentoringu i coachingu
Ekspert w zakresie usług społecznych i ekonomii społecznej. Absolwentka Wydziału Filozofii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Ekonomii w Wyższej Szkole Handlowej w Kielcach. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu ekonomii społecznej oraz rachunkowości i zarządzania finansami. Posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z instytucjami pomocy i integracji społecznej oraz podmiotami ekonomii społecznej. Autorka/współautorka licznych badań i analiz dotyczących ekonomii społecznej. W ekonomii społecznej najbardziej ceni współpracę międzysektorową, wspiera rozwój usług społecznych i wdraża innowacyjne narzędzia aktywnej integracji. Lubi pokonywać trudności. Dla niej nie ma rzeczy niemożliwych! Wiceprezes Fundacji „PEStka”, koordynatorka projektów unijnych, trener i doradca, który współpracuje z Centrami Usług Społecznych, JST, organizacjami pozarządowymi i społecznie odpowiedzialnymi przedsiębiorcami.

Karolina Jarosz – Narzędzia ICT w komunikacji i pracy zdalnej
Doktor ekonomii, animatorka rozwoju lokalnego, koordynatorka projektów, ekspertka ds. testowania modelu współpracy instytucji zatrudnienia socjalnego, radna miejska, wykładowca akademicki. Autorka kilkunastu publikacji na tematy związane z sektorem ekonomii społecznej i organizacji pozarządowych. Biegła sądowa przy Sądzie Okręgowym w Kielcach. Redaktorka Radia z Qlturą – prowadzi audycję “Pora na doktora – recepty na sukces Twojego projektu. Poradnik dr Karoliny Jarosz”, gdzie promuje ekonomię społeczną. W końcu jest jej fanką. Prezeska Jędrzejowskiego Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Ab imo pectore. Członkini Krajowego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej I kadencji, Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (do 2019 r.). Wolontariuszka.

Marcin Jedliński – Innowacje i marketing; Finansowanie działalności przedsiębiorstw społecznych
Specjalista ds. sprzedaży, pozyskiwania środków i zadań specjalnych. Podejmuje się zarządzania wszelkimi eventami i imprezami od tych najmniejszych, do tych ogromnych. Głowa pełna pomysłów w połączeniu z determinacją i osobistą potrzebą tworzenia nowych rozwiązań, a także ogromne poczucie humoru sprawiają, że wszystko co trudne, co prawda dalej jest trudne, ale przynajmniej z uśmiechem! Energiczny i żywiołowy, potrafi być jednocześnie opanowany nawet w bardzo stresujących sytuacjach. Od 2013 roku zaangażowany w działania Zarządu Spółdzielni Socjalnej Tropem Przygody. Instruktor harcerski w stopniu harcmistrza, organizator kilkuset wydarzeń, niepoprawny optymista.

Janusz Pietruszyński – Innowacje i marketing
Interim Manager (menedżer do wynajęcia) i Biznes Connector. Wysokiej klasy ekspert z doświadczeniem w transformacji cyfrowej przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych. Konsultant biznesowy projektów związanych z social media i digital marketingiem. Jako Interim Manager współpracuje z firmami na różnych etapach rozwoju; najczęściej start up lub spółki z branż o dużym potencjale wzrostowym. Do poszczególnych projektów wnosi doświadczenie w przygotowywaniu, wdrażaniu oraz realizacji planów strategicznych i operacyjnych, doświadczenie w organizacji i optymalizacji działalności spółek.